onsdag den 20. februar 2013

Beton holder....

.....og jeg synes på flere måder. - Jeg har været så ked af alle de kostbare terracotta krukker der er sprunget i vinter. Og det er selvom de har været tømt for jord og har stået med bunden i vejret. Så nu køber jeg ikke flere. -  Nu skal de laves i beton!

Jeg startede sidste år så småt - det blev ikke til så meget, men de få ting har da holdt. - Her er min første krukke som jeg plantede lyserøde(hjemmesået) violer i. De har heldigvis sået sig selv igen og kommer lystigt frem lige nu.

Krukken tv. er fra sidste år og fyldt  med lyserøde violer. Den har fået rød/brun oxydfarve

Fad på 36 cm. - Skal bruges som fuglebad

Her er fadet på sokkel - men mangler at støbe den underste sokkel. I baggrunden ses et tyndt betonfad.

Jeg er i dag startet på denne solsort - Den skal tørre til i morgen inden jeg kan arbejde videre på den, ellers sprækker den.

18 kommentarer:

  1. Hvor kreativt....det er da også nogle fine ting, du kan lave, det er vist ikke enhver beskåret. Med det evner, kan jeg da godt forstå, at du fortsætter....
    Flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bente :-) Men nej, det kræver ikke de store evner, det handler blot om at ville det. Det er faktisk ret nemt at lave krukker.

      Slet
  2. Jeg kan godt huske, da du viste den første krukke på bloggen. Nu har den fået lidt patina og er endnu smukkere.
    Fadet er også smukt, jeg bliver fristet til at komme i gang med betonstøbning :-)

    Dejligt at du er tilbage på bloggen igen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte :-) Jeg synes også den første krukke er blevet fin. Selvfølgelig skal du igang. Krukker er MEGET nemme at lave.

      Slet
  3. Hvor din røde ("teracottakrukke") fin! Hvad har du lavet 'formen'?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne :-) Du kan se mere her...hvor jeg vist har svaret dig.- Men uhhhhh, det er længe siden - så forstår dig godt:
      http://florasunivers.blogspot.dk/2012/05/frste-krukke-i-beton.html

      Slet
  4. Herlige betonting.

    Hjerteligst

    SvarSlet
  5. Hej Flora.Det er da nogle flotte krukker du har lavet......jeg er virkelig imponeret.
    Jeg vil da lige læse op hvordan du har lavet dine betong ting.
    Solsorten glæder jeg mig til at se når den er færdig.
    Har også lige lavet et nyt indlæg.God aften Jette( mit lille gods)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Jette :-) Hvis der er noget du vil vide så bare spørg!

      Slet
  6. Jeg synes at det ser hamrende godt ud både krukker, vandbad og fugl. Det kan man vidst godt blive bidt af, tror jeg;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Lisbeth :-) Ja, det er faktisk ret sjovt at arbejde med.

      Slet
  7. Den er meget flot din krukke. Jeg har også planer om at prøve at støbe krukker og fuglebade her i foråret. Vil prøve at finde fine plastpotter med mønster ligesom din.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte :-) Glæder mig til at se hvad du får lavet!

      Slet
  8. øj hvor er det en flot krukke - med mønster og det hele - og så med lyserøde violer, jeg må lige kigge tilbage i din blog og se, om der er et billede af dem - jeg forestiller mig at det ser fantastisk ud.
    Hmmmmm, måske må jeg alligevel melde mig til et beton-kursus :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sussi :-) Der er ikke billeder af den med violerne....men det kan jeg jo tage i år :-)

      Slet
  9. Hvor er det flotte betonting du har lavet, wow. Det kunne jeg også godt få lyst til at lege med.
    Og så er jeg da glad for at jeg har fundet din blog, for jeg vidste slet ikke at du havde fået en ny. Jeg kan godt huske din gamle blog, hvor du viste blomster fra 'Hawaii' *Smil*.
    Nette henviste mig til dig. Jeg har fundet en larve i mit drivhus, og hun sagde at du vist havde god forstand på kribl-krabler i haven :-) Så hvis du kunne få tid, ville jeg blive meget glad hvis du kunne kigge på mit seneste indlæg.
    Hilsen
    Hanne i haven

    SvarSlet
  10. Hey keep posting such good and meaningful articles.

    SvarSlet