torsdag den 14. juni 2012

Lyserøde skærmplanter

Så lige Claus Dalbys 'Pimpinella rosea' i dag, hvilket mindede mig om at få billeder af mine. Det er hermed gjort og vil som CD sige at det er en meget smuk plante. - I min have er 'Chaerophyllum hirsutum var. roseum' dog mere imponerende. Men det handler jo om den jord man har og de lysforhold mm. man giver dem.

Men jeg vil lige vise mine lyserøde skærme, for det er bestemt planter der kan anbefales:

'Pimpinella rosea'

'Pimpinella rosea'

'Chaerophyllum hirsutum var. roseum' 

'Chaerophyllum hirsutum var. roseum' 

12 kommentarer:

  1. Hvor er det smukke - letter og yndefulde :-)

    SvarSlet
  2. De er ganske rigtigt meget bedårende. Jeg skal holde på mig selv for ikke at storme ud for at købe dem, men jeg fortæller mig selv, at livet er LANGT.

    SvarSlet
  3. Så vackra!! Fantastiska bilder. Jag tycker de är så otroligt dekorativa. Vill ha:).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvarSlet
  4. Lekre planter vakkert fotografert!

    SvarSlet
  5. Mange tak for søde kommentarer!!! :-)

    SvarSlet
  6. Jeg skal da lige lovefor det må være en frodig jord du har, sikke en højde på de digitalis, og dahlia i blomst, tror faktisk jeg spurgte sidste år hvordan du gør det, der går mindst 3 uger endnu før mine springer ud. De blev sat til forspiring indenfor i midten af marts og kom i drivhuset ca 4 uger senere, jeg plantede dem ud i haven for 3 uger siden og så kom kulden igen..... Synes ikke ligefrem det har været en alt for god sæson indtil videre...altså sådant rent varme og vejrmæssigt.
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jorden er frodig her, mine høns er nemlig gode til at gøde haven :-)

      Jeg fik først sat mine dahlia i starten af april i år, nogle uger efter kom de i drivhuset og blev plantet ud for godt en måned siden. - Men du har ret, det har ikke været det bedste vejr.

      Slet
  7. Åh, jeg må have et par stukker - tror jeg. Superlækker blog og sikke en have!!!!! Nettes bænk som du godt kunne lide er, så vidt jeg kan se, fra Ikea og fås til en meget rimelig penge.

    vh
    Bettina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha` Bettina! - Ja, du har sørme ret med bænken, man kan dog ikke få den i Odense, har jeg lige set...øv - Men måske de får den igen, tak for oplysningen!!!

      Slet
  8. Ihh nogle dejlige billeder! SKærmplanter har sådan en dejlig effekt i haven.. Har du selv frøformeret Chaerophyllum hirsutum var. roseum elelr købt dem som staude? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er købt som staude - men jeg vil tage frø, da jeg gerne vil have den mange steder i haven, den er nemlig den flotteste jeg har set med lyserøde skærme :-)

      Slet